زبان عمومی( ترم یک)

  
 

کلاس زبان مورخه 23/9/91

در این جلسه حضور غیاب توسط استاد محترم انجام شد. و طبق قرار هفته قبل که این جلسه ارائه با آقایان باشد ، آقایان اکبرپور- مروجی- زارعی و حق شناس مطالب زبان خود را ارائه دادند.

لازم بذکر است جناب آقای دکتر محمود زاده فرمودند بعلت تعویض ویندوز (لب تاب) و بروز مشکلاتی برای سیستم و ذخیره سازی، دوستان موارد زبان را به جی میل استاد ارسال نمایند . a.a.mahmoudzadeh@gmail.com 

اسامی دوستانی که مطالب زبان را در کلاس ارائه داده اند.

خانم ها: ابراهیمی ، علی اکبری ،گریوانی،جوان،غفاریان شیرازی،اردکانی،گلستانی،کریمی،زارع

آقایان: جنیدی، اکبرپور، زارعی،حق شناس، مروجی، عباس زاده

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

کلاس زبان مورخه9/9/91

همکلاسی هایی که لغات انگلیسی خود را در کلاس ارائه داده اند لطفا مطالب خود را جهت انتشار در وبلاگ و دسته بندی هرچه سریعتر به hh_a56@yahoo.com ارسال نمایند.

کلاس زبان جناب آقای دکترمحمودزاده برگزار گردید. استاد فرمودند نوبتی هم باشد نوبت آقایان است که برای هفته بعد لغات انگلیسی خود را ارائه دهند.

پیشنهاد می شود برای اینکه ارائه لغات انگلیسی از روندی سریعتر برخوردار شود و همچنین نزدیک شدن بـه پایان ترم ، تمامی دوستان لغات تکلیفی خود  و  کپی جهت همکلاسی ها را هفته بعد آماده داشته باشند.  

 

-------------------------------------------------------------------------

کلاس زبا ن مورخه 25/8/91

در این جلسه تعدادی از همکلاسی ها مفاهیمی از ارتباطات را ارائه و استاد محترم راهنمایی مربوطه را ذکر کردند.
کلاس به جبران کلاسی که قبلا برگزار نگردیده بود یک ساعت بیشتر برگزار گردید.
حضور و غیاب در دو نوبت 30/12 و 14 انجام شد.
همکلاسی های محترم لطفا مفاهیم خود را به ایمیل من ارسال تا در وبلاگ منتشر و در اختیار همه دوستان قرار گیرد.(درصورت تمایل و به جهت بهره برداری بیشتر از زحمات دوستان در صورتی که مفهومی را هم زحمت کشیده اید ترجمه کرده اید ولی استاد محترم تائید نکرده اند را هم ارسال نمائید. فقط قید نمایید که فلان مفهوم اضافه بر دو مفهوم تکلیفی می باشد تا در فایلی جداگانه در اختیار همکلاسی ها قرار گیرد )
ایمیل من (حسین اکبرپور) hh_ a56@yahoo.com
این هم ایمیل استاد جهت ارسال مفهوم ها و تائید ایشان
aliakbarmahmoudzadeh@yahoo.com

-------------------------------------------------------------------------

کتاب «زبان تخصصی پیشرفته ارتباطات اجتماعی و علوم ارتباطات» تالیف دکتر سید وحید عقیلی از سوی انتشارات ثانیه به بازار کتاب عرضه شد.
کتاب دارای 40 متن برگزیده در شش بخش و لغت‌نامه تخصصی علوم ارتباطات و ارتباطات اجتماعی است.به نوشته آقای عقیلی واژه‌های مورد تاکید در هر متن که به صورت حروف سیاه(بولد) چاپ شده است، در برگیرنده اصطلاحات و واژگان مربوط به علوم ارتباطات بوده و علاوه بر آن حاوی واژه‌های و مفاهیمی است که در علوم مرتبط به ارتباطات اجتماعی همچون جامعه شناسی،روانشناسی،روابط بین‌المللی، علوم سیاسی، فلسفه و غیره وجود دارد که مطالعه دقیق و عمیق آن برای درک مفاهیم ارتباطی ضروری است.

با چنین تاکید‌هایی که مولف و گردآورنده و گزیشن‌گر این متن‌ها در متن ایجاد کرده است، خواننده و یا کاربر این کتاب می‌‌تواند با بهره‌گیری از لغت‌نامه تخصصی انتهای کتاب و نیز لغت نامه عمومی انگلیسی فارسی باید معنی و مفهوم واژه‌های برجسته‌ و یاد شده را پیدا کند تا در نهایت بتواند مفهوم و منظور اصلی هرجمله،هر بند و در آخر کل متن را درک و دریافت کند.

 زبان تخصصی پیشرفته ارتباطات اجتماعی و علوم ارتباطات/مولف و گرد آورنده:سید وحید عقیلی/ناشر:انتشارات ثانیه،چاپ اول،1390/قطع رقعی،قیمت:7000 تومان،232 صفحه

باتشکر از سرکار خانم ملول بابت ارسال مطلب

-----------------------------------------------------------------------
ترجمه لغات انگلیسی جهت کمک به دانشجویان

ترجمه هایی که دانشجویان ارسال کرده اند و آقای مروجی زحمت چیدمان وفایل بندی آنها را کشیده اند.
 
توجه : ممکن است متن انگلیسی و ترجمه در این جا بیشتر از متن انتخابی استاد باشد ، بدین صورت که متن اصلی دانشجو 2 پاراگراف باشد ولی استاد فقط یک پاراگراف را برای امتحان مشخص کرده باشند ، شما باید بعد پیدا کردن کلمه مورد نظر ، متن آن لغت را با متن انتخابی استاد تطابق دهید تا مطلب اضافه ای را حفظ نکنید.
 

Audience

The media has a strong social and cultural impact upon society. this is predicated upon its ability to reach a wide audience which often sends a strong and influential message. Marshall  MC Luhan uses the term “the medium is the massage” as a means  of explaining how the distribution of the massage can often be more important that the message itself .it is through the persuasiveness of medium such as television ,radio and print media that reach the target audience . these have been influential mediums as they have been largely responsible in structuring the daily lives and routines of Australians .television broadcasting has a large amount of control in influencing the content that society watches and the times in which they are viewed .this is distinguishing feature of traditional mediums and although they are by no means redundant, the development of the internet has challenged the traditional participation habits involved in mediums such as television.

شنوندگان

رسانه ها تأثیر فرهنگی اجتماعی شدیدی بر جامعه دارند.این امر به توانایی رسانه ها برای دستیابی به شنوندگانی زیاد که اغلب پیامی محکم و تأثیرگذار را می فرستند ، اطلاق می شود.مارشال مک لوهان ، رسانه پیام است.به عنوان ابزاری برای توضیح چگونگی پخش پیام که اغلب می توانند مهمتر از خود پیام باشد.این امر از طریق متقاعد سازی رسانه ها مانند تلویزیون ، رادیو ، رسانه چاپی است تا به مخاطب هدف می رسد.این به تأثیر رسانه ها و اینکه بطور وسیعی مسئولیت ساخت زندگی های روزانه و کارهای عادی استرالیایی ها دارند ، بر می گردند.پخش برنامه های تلویزیون مقدار زیادی در تأثیر محتوا نقش دارد.برای آنکه جامعه آن را از تلویزیون نگاه می کند و ساعاتی را صرف آن می کند.

این ویژگی متمایز رسانه ها ی سنتی است.اگرچه آنها به هیچ وجه زاید و تکراری نیستند ، پیشرفت اینترنت با عادات سنتی در رابطه با رسانه هایی تلویزیون در رقابت است.

Actors

Ideology is a system of ideas, clear and explicit judgments which are generally organized and interpret, describe and justify the status of a group or society. Ideology is reproduced by economic and political actors of the society through several channels including release of the news. In capitalist societies of the west, international capitalists use the news for maintaining their social status and influence. their conservative ideology brings for them certitude and justification, on the one hand, and helps them to unify with their competitors instead of conflicting with them, on the other hand. so owners of capital in the west, somehow imperceptivity influence selection ,edition and presentation of news events in media and ultimately  influence selection, edition and presentation of news events in media and ultimately put news events at the service of power owners.

ایدئولوژی

نظامی از عقاید است که قضاوت ها را راحت تر و شفاف تر بیان می کند که عموما سازمان یافته هستند و وضعیت یک گروه یا جامعه را تفسیر ، توصیف و توجیه می کند.ایدئولوژی توسط عوامل اقتصادی و سیاسی جامعه از طریق کانال های متعدد که شامل انتشار اخبار است ، تشخیص می گردد.در جوامع سرمایه داری غرب ، سرمایه داران کارآفرین برای حفظ وضعیت و نفوذ اجتماعی خود از اخبار استفاده می کنند.

ایدئولوژی محافظه کارانه آنها از سویی برایشان اطمینان خاطر و توجه به همراه دارد و از سویی دیگر به آن ها کمک می کند تا بجای کشاکش با رقبای خود با آنها متحد شوند.بنابراین صاحبان سرمایه در غرب به طور نامحسوس به انتخاب ، ویرایش وارونه رویدادها در رسانه ها اثر گذاشتند و در نهایت رویداد های خبری را در اختیار صاحبان قدرت قرار می دهند.

 

Adware, or advertising-supported software

 is any software package which automatically renders advertisements in order to generate revenue for its author. The advertisements may be in the user interface of the software or on a screen presented to the user during the installation process. The functions may be designed to analyze which Internet sites the user visits and to present advertising pertinent to the types of goods or services featured there. The term is sometimes used to refer to software that displays unwanted advertisements.

آگهي ها  يا نرم افزارهاي تبلیغاتی - حمايتي

،هر بسته نرم افزاری است که به طور خودکار آگهي هايي را به منظور تولید درآمد برای نویسنده آن ارائه مي دهد. تبلیغات ممکن است از طريق کاربر نرم افزار، و یا بر روی یک صفحه نمایش  به کاربر شما  در هنگام نصب  ارائه شده باشد. ممکن است عملکردهایي برای تجزیه و تحلیل سایت های اینترنتی كه  کاربر بازدیدکننده آن  است  طراحي شده باشد ويا برای ارائه تبلیغات مربوط به نوعي کالا یا خدمات برجسته وجود داشته باشد. این اصطلاح گاهی اوقات برای اشاره به نرم افزاري كه تبلیغات  ناخواسته را نمايش مي دهد  مورد استفاده قرار مي گیرد.

 

Broadcasting                                                                                             

Broadcasting is the distribution of audio and video content to a dispersed audience via any audio or visual mass communications medium, but usually one using electromagnetic radiation (radio waves). The receiving parties may include the general public or a relatively large subset thereof. Broadcasting has been used for purposes of private recreation, non-commercial exchange of messages, experimentation, self-training, and emergency communication such as amateur (ham) radio and amateur television (ATV) in addition to commercial purposes like popular radio or TV stations with advertisements.

پخش

پخش ، نشر یا انتشار متن ویدئویی ، صوتی به مخاطبان(توده مردم) از طریق رسانه های ارتباط جمعی ، سمعی و بصری است.که معمولا یکی از موارد مصرف آن استفاده از امواج الکترومغناطیسی(رادیویی) است.طرفین دریافت کننده ممکن است شامل کل مردم یا یک زیرمجموعه نسبتا بزرگی از آن بشود.پخش علاوه بر بازنگری شخصی برای اهدافی مانند عرضه پیام های غیر تجاری ، آزمون ، مدیریت خود و ارتباطات اضطراری همانند تلویزیون و رادیویی غیر حرفه ای ، برای اهداف تجاری مانند تبلیغاتی که از ایستگاه های تلویزیون و رادیویی مشهور پخش می شود ، استفاده شده است.

Broadcast journalism          

Broadcast journalism is the study of movies and tv shows, field of news and journals which are "broadcast", that is, published by electrical methods, instead of the older methods, such as printed newspapers and posters. Broadcast methods include radio (via air, cable, and Internet), television (via air, cable, and Internet), and, especially recently, the Internet generally. Such media disperse pictures (static and moving), visual text, and/or sounds.Scripts for speaking to be broadcast tend to be written differently than text to be read by the public. For instance, the former is generally less complex and more conversational. Radio and television are designed to be seen and heard sooner and more often than is a daily or weekly newspaper.

ژور نالیسم پخش

مطالعه فیلم ها و نمایش های تلویزیونی حوزه خبرها و ژورنال هایی هست که منتشر(پخش) میشوند ، به این معنی که از طریق روش های الکترونیکی منتشر می شوند به جای روش های قدیمی تر که در آن روزنامه ها و پوستر ها چاپ می شوند.روش های پخش شامل رادیویی (از طریق هوا ، کابل ، اینترنت) ، تلویزیون و اخیرا بطور خاص اینترنت را شامل می شود.همچنین رسانه پخش تصاویر(ثابت و متحرک) متن تصویری و یا صدا را پخش می کند.نسخه هایی(دستنویس) که برای بیان در پخش استفاده می شود معمولا بطور متفاوتی با متنی که برای خواندن عموم نوشته می شود ، متفاوت هستند.برای مثال مورد اول عموما کمتر پیچیده و بیشتر محاوره ای است.رادیو و تلویزیون برای اینکه بیشتر و زودتر دیده شوند طراحی شده اند ، در حالی که روزنامه هفته ای و روزانه منتشر میشود.

Ballot                                                              

derives its name the small balls (or stones) that were placed secretly in a box, a practice that is still used in some organizations even today. In city, state, and national elections, voting machines seem to be used in densely populated areas, but in farm towns and small cities, voters still drop their ballots (paper) in a box.

رای دادن

نام این شیوه ی رای گیری از توپ ها ( یا سنگهای) کوچکی گرفته شده است که به طور مخفیانه درون یک جعبه قرارداده می شدند، کاری که حتی امروزه هنوز در بعضی از سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. به نظر می رسد در مناطق پرجمعیت برای انتخابات شهری، ایالتی و ملی از دستگاه های اخذ رای استفاده می شود، اما در روستاها و شهرهای کوچک هنوز رای دهندگان برگه های رای خود (کاغذهایشان) را داخل صندوق می اندازند.

Cyberwarfare

 refers to politically motivated hacking to conduct sabotage and espionage. It is a form of information warfare sometimes seen as analogous to conventional warfare[1] although this analogy is controversial for both its accuracy and its political motivation. U.S. government security expert Richard A. Clarke, in his book Cyber War (May 2010), defines "cyberwarfare" as "actions by a nation-state to penetrate another nation's computers or networks for the purposes of causing damage or disruption.

جنگ های سایبری

 اشاره به هک کردن با انگیزه های سیاسی برای انجام خرابکاری و جاسوسی مي باشد. این یک نوع جنگ اطلاعاتي است  كه گاهی اوقات شبيه ( قياس)  به جنگ متعارف دیده می شود اگر چه این شباهت (قياس) برای هر دو گروه با دقت در انگیزه های سیاسی آن مورد بحث است. کارشناس امنیت دولت ایالات متحده ریچارد کلارک، در کتاب خود "جنگ سایبر اردیبهشت "(2010)، جنگ های سایبري را به عنوان اقدامات انجام شده توسط دولت یک کشور به منظور نفوذ به کامپیوتر و یا شبکه های دیگر کشور ها برای اهداف  خاص كه باعث آسیب و یا اختلال است  تعريف نموده است

cool media

such as telephone or television, which are relatively lacking in information and require a higher sensory involvement of the user. The form of each medium is associated with a different arrangement, or ratio, in the order among the senses and thus creates new forms of awareness. These transformations of perceptions are the bases of the meaning of the message. In this sense, "the medium is the message.

رسانه سرد

به رسانه هایی چون تلویزیون و تلفن گفته میشود که بطور نسبی اطلاعات اندکی دارند و مستلزم حس قوی برای درگیرشدن کاربر هستند. استفاده از هریک از انواع رسانه همراه با چیدمان یا ترکیب یا نظم متفاوتی از حواس می باشد.این تغییرات در ادراک پایه های معانی برای پیام هستند.در این معنا رسانه پیام است.

 

Communication

 is the act of conveying information for the purpose of creating a shared understanding. It’s something that humans do every day. The word “communication” comes from the Latin “communis,” meaning “to share,” and includes verbal, non-verbal and electronic means of human interaction. Scholars who study communication analyze the development of communication skills in humans and theorize about how communication can be made more effective.

ارتباطات

عمل انتقال اطلاعات به منظور درک مشترک است.این همان عملی است که انسانها هر روز انجام می دهند.واژه ارتباطات از کلمه لاتین ( communis) می آید که به معنی به اشتراک گذاشتن است.که شامل ارتباطات کلامی و غیرکلامی و الکترونیکی در تعاملات انسانی می باشد.پژوهشگرانی که ارتباطات را مطالعه می کنند،توسعه مهارتهای ارتباطی در انسان را تجزیه و تحلیل      می کنند و درباره اینکه چگونه ارتباطات می توانند موثر واقع شوند نظریه سازی می کنند.

Diffusion

The process by which a cultural item is spread from group to another group or from a society to another society.

اشاعه:

فرايندي است كه با آن يك عنصر فرهنگي از گروهي به گروه ديگر يا از جامعه به جامعه اي ديگر سرايت مي كند.

 

Email

 Electronic mail, commonly referred to as email or e-mail, is a method of exchanging digital messages from an author to one or more recipients. Modern email operates across the Internet or other computer networks. Some early email systems required that the author and the recipient both be online at the same time, in common with instant messaging. Today's email systems are based on a store-and-forward model. Email servers accept, forward, deliver and store messages. Neither the users nor their computers are required to be online simultaneously; they need connect only briefly, typically to an email server, for as long as it takes to send or receive messages.

ایمیل :

نامه الكترونيكي كه عموما از آن به email  يا e-mail ياد مي شود، يك روش براي رد و بدل كردن  پيام هاي ديجتالي از يك فرستنده به يك يا چند در يافت كننده است. اين سبك جديد نامه از طريق اينترنت يا شبكه هاي كامپيوتري ديگر اداره (مديريت) مي شود. برخي سيستم هاي ايميلي اوليه مستلزم اين بودند كه نويسنده و مخاطب هر 2 به صورت همزمان با هم مر تبط با شند. سيستم هاي امروزي ايميل مبتني بر الگوي ذخيره و ارسال مجدد هستند. سرورهاي ايميل پذيرش ايميل، ارسال مجدد آن ها، دريافت آن ها و ذخيره يا انبارپيامها را بر عهده دارند. نه كاربران و نه كامپيوترها مستلزم اين نيست كه آن لاين باشند. آنها نياز دارند فقط بطور خلاصه به يك سرور ايميل متصل شوند تا براي مدتي طولاني پيام ها را بفرستند و يا دريافت كنند.

 

Formal communication

Formal communication in general is exchange of  information that adheres to the rules and standards that apply to the formal relation between organizations or between the organization and the individual. It is an effective form of communication to establish clear and precise transactions and statements. Formal communication takes place in written form through letters, contracts, articles and speeches during official meetings and recordings of those meetings.

ارتباطات رسمی

به طور کلی ارتباط رسمی، تبادل اطلاعات است که به قوانین و استانداردها پایبند است که به رابطه رسمی بین سازمان و یا بین سازمان و فرد اعمال می شود. این شکل موثر از ارتباطات برای ایجاد(برقراری)معاملات و اظهارات روشن و دقیق است. ارتباطات رسمی انجام    می شود بصورت کتبی از طریق نامه ها، قراردادها، مقالات و سخنرانی ها در جلسات رسمی و ضبط شده از این نشست.

Formal organization

A special-purpose group designed and structured for maximum efficiency.

سازمان رسمی

گروهی با اهداف خاص که برای دست یافتن به حداکثر کارایی طراحی و ساختمند شده اند.     

 

 

feedback

  Process in which the effect or output of an action is 'returned' (fed-back) to modify the next action. Feedback is essential to the working and survival of all regulatory mechanisms found throughout living and non-living nature, and in man-made systems such as education system and economy. As a two-way flow, feedback is inherent to all interactions, whether human-to-human, human-to-machine, or machine-to-machine. In an organizational context, feedback is the information sent to an entity (individual or a group) about its prior behavior so that the entity may adjust its current and future behavior to achieve the desired result. Feedback occurs when an environment reacts to an action or behavior. For example, 'customer feedback' is the buyers' reaction to a firm's products and policies, and 'operational feedback' is the internally generated information on a firm's performance. Response to a stimuli (such as criticism or praise) is considered a feedback only if it brings about a change in the recipient's behavior. See also homeostasis.

 

فیدبک

فرایندی که طی آن اثر یا خروجی یک کنش(عمل) برای اصلاح عمل بعدی بر می گردد.فیدبک برای تمامی فرایند های تنظیمی اعم از کاری و حیاتی ضروریست که در تمام نظام ها ی(سیستم) زنده ، طبیعت غیر زنده و بشر ساز(ساخت بشر) مانند نظام آموزشی و اقتصاد ضروریست.به عبارت دیگر فیدبک یک جریان دوسویه است.فیدبک در همه تعاملات ضروری(ذاتی است) چه ارتباط انسان با انسان ، چه تعامل انسان با ماشین و چه تعامل ماشین با ماشین باشد.در رابطه با یک سازمان ، بازخورد اطلاتی است که به یک واحد (فرد یا گروه) در رابطه با رفتار قبلی آن فرستاده می شود ، طوری که آن فرد(گروه) ممکن است رفتار فعلی یا آینده اش را برای دستیابی به نتیجه ای مطلوب با آن سازگار کند.فیدبک هنگامی رخ می دهد که یک محیط به یک عمل یا رفتار واکنش نشان می دهد.برای مثال ، فیدبک مشتری ، واکنشی است که خریدار نسبت به محصولات یا طریقه و رفتار یک شرکت نشان می دهد و فیدبک عملیاتی (اداری) اطلاعاتی است که بطور داخلی نسبت به عملکرد یک شرکت تولید می شود. پاسخ به یک محرک (چه انتقاد باشد یا تمجید) به عنوان فیدبک تلقی می گردد ، تنها در صورتی که آن پاسخ موجب تغییر در رفتار دریافت کننده آن بشود.

What is Journalism?

The Society of Professional Journalists provides an accurate, if somewhat optimistic definition of journalism in its Code of Ethics. The code states that SPJ believes "that public enlightenment is the forerunner of justice and the foundation of modern democracy. The duty of the journalist is to further those ends by seeking truth and providing a fair and comprehensive account of events and issues." Journalism, therefore, is serving the public interest through fair and honest news coverage. Swanson agreed that presenting information in an objective way is the core purpose  of journalism.

روزنامه نگاری چیست؟

اگر تعریف خوشبینانه از روزنامه نگاری (ژرنالیسم) در قواعد اخلاقی داشته باشیم ، جامعه روزنامه نگاران اخلاقی را با دقت انتخاب خواهد کرد.اصلی اخلاقی بیان می کند که انجمن ژورنالیست های حرفه ای عقیده دارد که روشنفکری عمومی پیشرو عدالت و شالوده دموکراسی نوین است.رسالت ژورنالیست علاوه بر جستجوی حقیقت ، فراهم کردن یک اطلاع دقیق از حوادث و مسائل است.بنابراین ژورنالیست خدمت به منافع عمومی از طریق پوشش اخبار صادقانه و بی طرفانه است.سانسون معتقد است که ارائه اطلاعات به یک شیوه عینی هدف اصلی ژورنالیت است.

FACEBOOK

Face Book is a social networking service launched in February 2004, owned and operated by Face Book, Inc. As of September 2012, Face Book has over one billion active users, more than half of them using Face Book on a mobile device. Users must register before using the site, after which they may create a personal profile, add other users as friends, and exchange messages,  Additionally, users may join common-interest user groups, organized by workplace, school or college, or other characteristics, and categorize their friends into lists such as "People From Work" or "Close Friends".

فیس بوک

یک شبکه اجتماعی است که در فوریه 2004 راه اندازی شد 0 این سویس متعلق به شرکت فیس بوک است و توسط این شرکت اداره می شود از سپتامبر 2012 فیس بوک دارای بیش از یک میلیارد کاربر فعال است 0 بیش از نیمی از آنها فیس بوک را برروی دستگاه موبایل خود استفاده میکنند 0 کاربران قبل از استفاده از سایت باید در آن ثبت نام کنند – پس از آن ممکن است آنها یک صفحه شخصی ایجاد کنند و سایر کاربران را به عنوان دوستان خود به صفحه اضافه کنند و پیامهایی را با هم مبادله کنند 0 بعلاوه کاربران ممکن است در گروههای کاربری با علایق مشترک عضو شوند ، ب

/ 0 نظر / 14 بازدید